STARTEN MET CROSSFIT

Wil je starten met CrossFit? Neem dan contact met ons op en maak een afspraak voor een gratis proefles. Tijdens de proefles doe je mee met de WOD (Workout of the Day) van die dag. Eventueel passen we oefeningen aan naar jouw niveau. Uiteraard wordt je begeleid door een van onze ervaren coaches. Tijdens de WOD’s komen waarschijnlijk een hoop nieuwe technieken of termen aan de orde. Om die zo snel mogelijk eigen te maken is het verstandig om onze beginnerslessen, de fundamantals te volgen. Elke dinsdag en donderdagavond om 20:00 verzorgen wij één keer in de maand een “On Ramp” introductie ochtend. Dit is een training van een ochtend en wordt opgedeeld in een gedeelte theorie over CrossFit en een stuk praktijk waarbij de 9 “fundamentals” aan bod komen. De fundamentals zijn de basistechnieken die we tijdens de WOD’s vaak gebruiken en de basis zijn voor complexere oefeningen.

De On Ramp introductie ochtend wordt gegeven aan alle nieuwe leden die in die maand lid zijn geworden. Je hoeft overigens niet te wachten op de On Ramp voordat je aan de WOD’s mee kan doen. Tijdens de WOD’s worden de technieken goed uitgelegd en nieuwe leden krijgen hierbij extra aandacht. De On Ramp helpt je sneller de basis onder de knie te krijgen.

De 9 fundamentals

De functionele beweging vormt de basis voor de technieken en oefeningen die CrossFit typeren. In het dagelijks leven zorgen functionele bewegingen ervoor dat we ons kunnen verplaatsen. Zowel in het dagelijks leven als in de trainingen van CrossFit moeten we lopen, springen, hurken, bukken, boven de macht tillen, etc.

CrossFit onderscheidt de volgende 9 functionele (basis)bewegingen:

  • Air Squat
  • Front Squat
  • Overhead Squat
  • Shoulder Press
  • Push Press
  • Push Jerk
  • Deadlift
  • Sumo Deadlift High Pull
  • Medicine Ball Clean

CrossFit stelt dat een functionele beweging aan de onderstaande 7 voorwaarden moet voldoen:

  • De beweging moet natuurlijk zijn.
  • De beweging moet de grote motorunit in de musculatuur activeren.
  • De beweging moet essentieel voor het dagelijks leven zijn.
  • De beweging moet veilig zijn.
  • De beweging is samengesteld (dus niet geïsoleerd).
  • De beweging wordt ingezet vanuit de romp naar de armen en/of benen.
  • De beweging heeft de capaciteit om zware lasten over een lange afstand in een zo kort mogelijke tijd te verplaatsen.

Volg ons op:

Wil je weten wat CrossFit voor jou kan betekenen? Doe dan mee met een GRATIS workout of the day!

CrossFit Waddinxveen

Staringlaan 5
2741 GC Waddinxveen

06 2414 1525

info@crossfitwaddinxveen0182.nl

www.crossfitwaddinxveen0182.nl

Algemene Voorwaarden

Copyright ©
CrossFit Waddinxveen 0182
All rights reserved.